Blog col·laboratiu

Aquest blog aplega alguns dels escrits fets pels participants en els tallers d'escriptura de la Raquel Picolo.
Si has participat alguna vegada en algun dels seus tallers i et ve de gust de penjar algun escrit, posa't en contacte amb nosaltres i et donarem d'alta.

diumenge, 29 d’abril del 2018

AMB ELS CINC SENTITS - Mercè Vaquer


Recordo que al carrer de Barcelona, on vaig néixer, hi havia moltes botigues d'alimentació. La lleteria era la meva preferida. El vessador punxegut i els potets de cabudes diferents que es feien servir per mesurar la llet, m'embadalien.
Recordo que quan el meu pare feia festa en diumenge,  per celebrar-ho compràvem la nata i el croissants a la Granja Viader, del carrer Xuclà.
Recordo que m'agradava pujar als tramvies jardinera. Eren cotxes amb els laterals oberts,  i a  l'estiu era un plaer mirar per la finestra i sentir l'aire a la cara i a les cames.
Recordo que un oncle meu tenia una llibreria de vell a la plaça de la Sagrada Família. Des de darrera del taulell em fascinava veure la cura i delicadesa amb què els col·leccionistes i amants dels llibres antics, els oloraven, els tocaven i els fullejaven.
Recordo que el meu primer lloc de treball va ser una empresa distribuïdora de llibres. Dins d'un armari amagat darrera d'una cortina es guardaven els llibres prohibits.
Recordo un estiu camí de les illes Cíes. Al vaixell només hi érem nosaltres i una altra parella. Ell abraçava plorant la seva companya. Era tanta la fam d'amor i de carícies, que vam emmudir. Vaig llegir a la premsa que l'ex jesuïta i activista polític, Paco el Cura, acabava de sortir de la presó: era ell.
Recordo la Lluna, la nostra gossa. A més d'activa i afectuosa com són els setters, era guapa, i ho sabia.
Recordo la veu de la meva mare quan va dir: "huele a café: Mercedes se ha levantado”.
Recordo que pujàvem la Collada de Toses en Vespa. Abraçada al motorista em vaig adormir. Quan vaig despertar estàvem al peu de la Collada.
Recordo, amb els cinc sentits, que caminàvem per la platja de Vilassar. Era una nit de silencis... i en veu molt baixa, vaig entonar: la luna es un pozo chico, las flores no valen ná, lo que valen son tus brazos  cuando de noche me abrazan, lo que valen son tus brazos cuando de noche me abrazan.[1]  


[1] Federico García Lorca, fragment de Zorongo gitano. Poema/Cançó popular.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada